Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag.
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. Het modelformulier hoeft niet ter beschikking gesteld te worden indien de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken door de ondernemer worden geleverd, of door een derde partij worden geleverd op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Light of the Moon
Prismalaan West 54
2665PC Bleiswijk
E-mail: info@lightofthemoon.nl
KvK-nummer: 76401308
Btw-identificatienummer: NL238806832B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen en leveringen tussen ondernemer en consument. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijke en schriftelijk door partijen is overeengekomen.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.


Artikel 4 - Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Wordt het aanbod niet binnen de gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder de prijs inclusief eventuele belastingen, de eventuele kosten van verzending, de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst, de (verwijzing naar) de Algemene Voorwaarden en het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht.

Artikel 5 - De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
De ondernemer kan zich, binnen wettelijke kaders, op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is deze te wijzigen of aan te vullen, passen partijen deze tijdig en in onderling overleg aan. Hierbij kunnen consequenties optreden voor het tijdstip van voltooiing, de prijs en in kwalitatieve of kwantitatieve aspecten van de overeenkomst. Verkoper zal koper vooraf schriftelijk informeren over deze consequenties. Een wijziging of aanvulling zal nimmer leiden tot recht op schadevergoeding van koper.
De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere zendingen en onderdelen als onderdeel van een geheel product(en) met een verschillende levertijd weigeren.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in vanaf het moment van ontvangst van de (gehele) bestelling door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, niet zijnde de vervoerder.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen om te beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Ingeval de manier van omgaan met het product en de verpakking strijdig is met, of verder gaat dan is toegestaan in artikel 2, is de consument aansprakelijk voor waardevermindering van het product en de verpakking.
Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat, met pakbon en (verzend)verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
Indien de klant na afloop van de in lid 1 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt.

Artikel 7 - Kosten en verrekening in geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
De ondernemer betaalt consument het aankoopbedrag terug voor het herroepen product, inclusief eventuele leveringskosten, en zal dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, vergoeden aan consument. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkel. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument of die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; daaronder begrepen oorbellen, badmode en op/in huid en haar gedragen producten;
Die snel kunnen bederven of verouderen;
Waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
Die met het oog op gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden.

Artikel 9 - De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. Indien expliciet overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Eventuele gebreken, tekorten, verlies of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk en, waar mogelijk, voorzien van bewijs, alsmede van foto’s die het gebrek onomstotelijk aantonen, te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend binnen 1 week na de schriftelijke melding aan de ondernemer en in lijn met diens aan consument te verschaffen procedure voor retourzendingen. Producten mogen niet gedragen zijn. Indien de melding later dan 2 dagen na levering plaatsvindt vervalt de aansprakelijkheid van de ondernemer.
Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd, bewerkt en/of gewijzigd of door derden heeft laten repareren, bewerken en/of wijzigen;
Wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van ruw, onhandig, onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld of gebruikt zijn dan wel voor doeleinden waarvoor zij niet bestemd zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11: Onderzoek, reclames

Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels) verkeer gelden.
Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 2 dagen na de dag van aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend.
Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.
Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschillen in kwaliteit, maat of afwerking kunnen niet aan de verkoper worden tegengeworpen.
Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst.
Na het verwerken of gebruiken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd.

Artikel 12 - Levering en uitvoering


De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij in overleg een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Indien de plaats van levering, als kenbaar gemaakt in artikel 2, levering niet toestaat of onmogelijk maakt vervalt het risico van beschadiging en/of vermissing bij de ondernemer en wordt overgedragen aan de consument. Indien consument niet kiest voor een aangeboden Track & Trace optie voor brievenbuspost berust het risico van beschadiging en/of vermissing ten allen tijde bij consument.

Artikel 13 - Betaling

De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webwinkel voldaan. Bij reserveringen wordt in sommige gevallen een aanbetaling verwacht. In dat geval krijgt de koper een bewijs van de reservering en de vooruitbetaling.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
Betaalt de koper niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft koper in gebreke, dan is verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
Blijft koper in gebreke, dan zal verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.
Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door de verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan de verkoper te betalen.
In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14: Aansprakelijkheid

Aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit, of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst is beperkt en gemaximaliseerd tot het bedrag van de aankoop, inclusief verzendkosten van het betreffende (1) product. Indien meerdere producten worden aangeschaft geldt de aansprakelijkheid uitsluitend voor het (1) product dat aantoonbaar schade heeft veroorzaakt.
Schade als gevolg van het gebruik van het product in welke vorm dan ook wordt expliciet uitgesloten, echter beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 15 - Klachtenregeling

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. De consument zal ondernemer daartoe voldoende tijd geven, om met een minimum van 6 weken de klacht in onderling overleg op te lossen.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling


Artikel 16 - Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Light of the Moon is gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

GRATIS Ruilen

Is een item te groot of te klein, of wil je liever een andere kleur? Dan kan je dit item gratis omruilen bij ons! Meld het item dat je wilt ruilen aan via ons retourportaal. Geef aan voor welke maat en/of kleur je het item wilt ruilen. Ruilen naar een compleet ander product is niet mogelijk. Je maakt dan een retour aan en stuurt het item dat je wilt ruilen naar ons op of je brengt het item gratis naar onze locatie. Indien het gewenste item op voorraad is sturen wij deze naar jou op, op onze kosten, zodra wij het geruilde item van jou hebben ontvangen en deze retour is verwerkt*. De retourkosten zijn in eerste instantie dus voor de klant (tenzij voor de optie gratis terugbrengen is gekozen). Houd je het geruilde item? Dan betalen wij ook de retourkosten na 14 dagen aan je terug en is ruilen dus gratis! 

*Let op: wanneer het gewenste item niet op voorraad is, ontvang je een terugbetaling van ons. Wij zullen je hierover informeren via de klantenservice.

Retourneren op eigen kosten

Is een item toch niet helemaal naar wens? Dat kan gebeuren. Een item kan binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd op eigen kosten via ons retourportaal of bij ons op kantoor gratis worden teruggebracht. Let op: een pakbon mee terugsturen is verplicht.

Vul in het retourportaal je postcode, ordernummer of track & trace code in, selecteer welke items je wilt retourneren en de reden waarom. Kies tot slot de methode voor het terugbetalen. Je ontvangt dan binnen enkele minuten je retourlabel op het door jou opgegeven mailadres. De retourkosten in Nederland bedragen €7,50 per pakket en voor België zijn de retourkosten €9,50 per pakket.

Let op dat je alle huidige barcodes op de verpakking verwijdert/doorstreept.

Voor het retourneren van een item zijn er een aantal retourvoorwaarden waar de retour aan moet voldoen. Voldoet een retour hier niet aan, dan kunnen wij de retour helaas niet accepteren. Daarom willen we je dringend verzoeken hier rekening mee te houden en de items voorzichtig te passen.

Wij hanteren de volgende retourvoorwaarden:

  • Het item dient binnen 14 dagen na ontvangst te zijn aangemeld via ons retourportaal en te zijn opgestuurd. Helaas kunnen wij een retour die niet binnen 14 dagen na ontvangst wordt aangemeld en geretourneerd niet accepteren ongeacht de reden. 
  • Sieraden en badmode mogen vanwege hygiënische redenen niet retour.
  • Wij accepteren geen items met (make-up) vlekken of afwijkende geuren.
  • Wij accepteren geen items die zijn gedragen/gebruikt.
  • Items dienen in originele staat (voorzien van alle labels en kaartjes) en in de originele verpakking te worden geretourneerd met pakbon. Ben je je pakbon kwijt? Voeg dan een briefje toe met je naam, je ordernummer en de productnaam, -kleur en -maat van het geretourneerde item. Zit er geen pakbon of briefje bij, dan kunnen wij de retour helaas niet verwerken omdat het dan niet bekend is van wie de retour afkomstig is.
  • Items van de tweede kans pagina mogen niet retour. 

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen wordt deze binnen 14 dagen verwerkt en ontvang je een bevestigingsmail. Echter, wij streven ernaar om de retour binnen 1-5 werkdagen te verwerken. 

Woon je in de buurt of kom je weleens in de buurt van Bleiswijk? Dan kan je ook altijd je bestelling gratis retourneren bij ons op locatie. Meld je retour aan via ons retourportaal en maak via de klantenservice een afspraak voor de datum en tijd om de bestelling terug te brengen. Het adres is Prismalaan West 54, Bleiswijk.